Rss
Logo
ADS
نویسندگان
لینکدونی
کلمات کلیدی
درباره ما

حسن زاده اول ٍ

ADS
  • تاریخ : شنبه 91/11/7, 4:25 عصر
دسته بندی :

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ، درباره دو صحنه مشکوک پنالتی در بازی استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: صحنه اول روی نوری به‌هیچ عنوان پنالتی نبود اما درباره صحنه‌ای که حقیقی در آن حضور داشت باید بگویم برخی صحنه‌ها در فوتبال است که کارشناسان هر نظری بدهند صحیح است و امکان دارد درست یا اشتباه باشد.

وی ادامه داد: قوانین فوتبال به‌طور کامل تمام خطاها را مورد پوشش قرار نمی‌دهد و گاهی صحنه‌هایی رخ می‌دهد که قضاوت آن نیمی از افراد را راضی و نیمی دیگر را ناراضی می‌کند. به‌هرحال آداب کارشناسی حکم می‌کند که در چنین صحنه‌هایی تصمیمات داور را تأیید کنیم.

نصیرزاده با اشاره به اینکه قهرمانی در صحنه‌های مشکوک تصمیم درستی گرفته، گفت: در صحنه اول سرنگونی نوری پنالتی نبود و در صحنه دوم بزرگ‌نمایی خطا از سوی حقیقی سبب شد خود این بازیکن قهرمانی را فریب بدهد و او اعلام خطا نکند. حقیقی بزرگ‌نمایی کرد و بدین ترتیب می‌توان گفت هر دو صحنه پنالتی نبود.

این کارشناس مسائل حقوقی در بخش دیگری از گفت‌وگو با تسنیم، به نقض قوانین فیفا در دربی 76 اشاره و خاطرنشان کرد: طبق قوانین استفاده دو تیم از تبلیغات یک اسپانسر در یک مسابقه خلاف قوانین فیفاست و تبلیغات روی پیراهن دو تیم و همچنین تبلیغات روی لباس داور نباید از یک شرکت باشد.

وی ادامه داد: این قانون فیفاست که نباید شباهت و یگانگی در این تبلیغ‌ها وجود داشته باشد چرا که شائبه تبانی را میان دو تیم ایجاد می‌کند. به‌طور قطع چنین موضوعی میان تیم‌های استقلال و پرسپولیس وجود ندارد اما با توجه به پسوند حرفه‌ای در مقابل نام لیگ ما، باید این مسائل مورد توجه قرار گیرد و مسئولان سازمان لیگ باید در این زمینه تذکر لازم را می‌دادند.

نصیرزاده اظهار داشت: در مورد لباس داوران نیز طبق قوانین فیفا که از سال 2011 به کمیته داوران کشورها اعلام شده نباید روی جلو یا پشت پیراهن داوران تبلیغی صورت گیرد و تنها اجازه درج تبلیغات روی آستین پیراهن داوران آن هم به‌اندازه کمی بزرگتر از یک کارت ملی داده شده که هنوز هم در فوتبال ما به این موضوع توجه نمی‌شود.